转自
.h文件

 

 

  1. @interface ShakeViewController : UIViewController<UIAccelerometerDelegate>  
  2. {  
  3.     UIAccelerationValue    myAccelerometer[3];  
  4.   
  5.     //是否响应摇一摇的标志  
  6.     BOOL  _canShake;  
  7.       
  8. }  

 

.m文件中

 

  1. #define kFilteringFactor                0.1  
  2. #define kEraseAccelerationThreshold        2.0  
  3.   
  4. @implementation ShakeViewController  
  5. - (id)initWithNibName:(NSString *)nibNameOrNil bundle:(NSBundle *)nibBundleOrNil  
  6. {  
  7.     self = [super initWithNibName:nibNameOrNil bundle:nibBundleOrNil];  
  8.     if (self) {  
  9.         _canShake = YES;  
  10.     }  
  11.     return self;  
  12. }  
  13.   
  14. - (void)dealloc  
  15. {  
  16.     [UIAccelerometer sharedAccelerometer].delegate = nil;  
  17.     [super dealloc];  
  18. }  
  19.   
  20. - (void)viewDidLoad  
  21. {  
  22.     [super viewDidLoad];  
  23.     [UIAccelerometer sharedAccelerometer].delegate = self;  
  24.     [UIAccelerometer sharedAccelerometer].updateInterval = 1.0f/40.0f;  
  25. }  
  26.   
  27.   
  28. #pragma mark - UIAccelerometerDelegate  
  29. - (void)accelerometer:(UIAccelerometer *)accelerometer didAccelerate:(UIAcceleration *)acceleration  
  30. {  
  31. UIAccelerationValue  length, x, y, z;  
  32.       
  33.     if (!_canShake)  
  34.     {  
  35.         return;  
  36.     }  
  37.       
  38.     //Use a basic high-pass filter to remove the influence of the gravity  
  39.     myAccelerometer[0] = acceleration.x * kFilteringFactor + myAccelerometer[0] * (1.0 - kFilteringFactor);  
  40.     myAccelerometer[1] = acceleration.y * kFilteringFactor + myAccelerometer[1] * (1.0 - kFilteringFactor);  
  41.     myAccelerometer[2] = acceleration.z * kFilteringFactor + myAccelerometer[2] * (1.0 - kFilteringFactor);  
  42.     // Compute values for the three axes of the acceleromater  
  43.     x = acceleration.x - myAccelerometer[0];  
  44.     y = acceleration.y - myAccelerometer[0];  
  45.     z = acceleration.z - myAccelerometer[0];  
  46.       
  47.     //Compute the intensity of the current acceleration  
  48.     length = sqrt(x * x + y * y + z * z);  
  49.     // If above a given threshold, play the erase sounds and erase the drawing view  
  50.     if(length >= kEraseAccelerationThreshold)  
  51.     {  
  52.         //是否响应摇一摇的标志  
  53.         _canShake = NO;  
  54.         [self shakeEvent];  
  55.     }  
  56. }  
arrow
arrow
    全站熱搜

    戮克 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()